ScorpionsCross Klan
ScorpionsCross Klan
ScorpionsCross Klan
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ScorpionsCross Klan

KDO NEPAŘÍ TRACKMÁNII, TEN JAKO BY NEŽIL
 
PříjemPříjem  Latest imagesLatest images  HledatHledat  RegistraceRegistrace  PřihlášeníPřihlášení  

 

 Tvorba modů do TMUF

Goto down 
AutorZpráva
Pittrys
Admin
Pittrys



Tvorba modů do TMUF Empty
PříspěvekPředmět: Tvorba modů do TMUF   Tvorba modů do TMUF Icon_minitimeThu 12 Feb 2009, 22:32

Tak jsem našel na netu stručný popis jak na to. takže slova nejsou moje, ani nevím čí jsou, ale když jsem se podle toho řídil, tak to fungovalo. Podotýkám, že jsem používal jen BTXmp a malování. Vše jsem si ukládal na plochu a následně do složky, kterou jsem pak zazipoval.
Takže tady to je.
Jak vytvořit MOD
Trackmania při stavbě tratí používá mnoho stavebních dílů které jsou různě pokreslené
Tím že změníš kresbu na těchto dílech , vytváříš vlastní mod
V první řadě je nutné znát kde se nacházejí původní kresby které chceme modifikovat
Tady jsou uloženy základní textury které využívá TMU
C:\Program Files\ TrackMania United\ GameData\Stadium\Media\Texture\ Image\ *.DDS
Pokud chceš vytvořit mod pro jiné prostředí třeba Island ,cesta je
Tedy: C:\Program Files\TrackMania United\GameData\Island\ Media \Texture\ Image\ *.DDS
Protože obrazový formát DDS neni standardně ve windows vidět je vhodné mít prohlíčeč
Mě se nejvíc osvědčil irfanview do kterého se dohraje balík plugin
stáhnout se dá na těchto stránkách : http://www.irfanview.net/
Je to asi jediný program který chodí dobře a nepadá Může se nastavit i jako Standardní prohlížeč
Ale v tom případě nedoporučuji použít pro video , Komplet je v češtině
Pokavad máš nainstalovaný Irfanview a balík plugin irfanview_plugins_400_setup.exe Pluginy také stahni na této stránce http://www.irfanview.net/ vidíš jednotlivé DDS kresby
No a teď jak je modifikovat
Každý asi zná program Easy mod creator Nicméně 99% lidí vůbec nechápe jak se v něm pracuje , A Já taky ne lol
Snažil sem se přijít na to jak tenhle program pracuje a přišel sem na to
že to vlastně neni žádnej creator protože se v něm nedá udělat ani čára
Tenhle program akorát umí otevřít vámi vybraný obrázek ve formátu DDS automaticky ho převést do formátu BMP a jako BMP ho potom otevře v jiném kreslícim programu který si každý sám určí v nastavení easy mod creatoru
Easy mod creator určitě neni idealní program a má mnoho chyb především co se týče DDS formátu Ale protože ne každý umí dělat ve fotošopu nebo korelu a taky protože je free tak budu dál pokračovat o EMC
Samotná práce
Nejdřív si vyhlédni textury které chceš změnit , vytvoří si někde adresář třeba XXXX a tam originální DDS textury zkopíruj Nekopíruj tam všechny ale jenom ty , které chceš překreslit Mod aby byl rychle vidět nesmí být velký , proto je dobré modifikovat pouze malé množství DDS obrázků . Znám perfektní mody které mají 42 Mb ale nikdo je nikdy na netu neviděl protože se nikomu nestačí nakešovat
Potom otevři Easy mod creator /EMC/ a v první řadě je nutné v setapu ukázat cestu pro grafický program ve kterém chceš textury překreslovat
Pokavad nemáš kreslící program zvol malování z win xp a zadej cestu na tento program Lépeřečeno ukaž soubor exe
Pro win xp to je C:\WINDOWS\system32\mspaint.exe Ale samozřejmně je lepší zvolit nějaký libovolný vlastní
Potom otevři dds texturu z adresáře xxxx v EMC
EMC potom texturu otevře v kreslícim programu a tam jí nahrad jinou nebo překresli . Potom EMC může odeslat do kreslícího programu alfa kanál , tedy nastavit průhlednost , kreslícím program se k alfakanálu chová jako k BMP protože ho tam EMC tak odeslal . Alfa obrázek je nejprve bílí , kde má být nastavena průhlednost , tam ho začerni
Pokud nechceš nastavovat alfu tak nemodifikovat . Pokud je obrázek překreslený tak ho dej v kreslícím programu uložit a hned nato v EMC uložit jako do adresáře Image který někde vytvoř Název souboru se samozřejmě nesmí vůbec změnit
EMC ho sám automaticky převede zpět do DDS formátu
Ve chvíli když si překreslil požadovaný textury a uložil do adresáře Image tak je všechny i s adresářem Image zabal do archivu zip o libovolném názvu Třeba muj_mod.zip
Tedy pokavat otevřeš vytvořený zip archiv nejprve se musí oběvit adresář Image a v něm teprve jednotlivé DDS soubory
Tím je mod vytvořen ale ještě ho musíš uložit na správné místo aby se v něm mohla udělat trať
Takže soubor muj_mod.zip zkopíruj do adresáře
C:\Documents and Settings\Můj profil\Dokumenty\TrackMania United\ Skins\Stadium\Mod\
Sožky Stadium\Mod neexistuji a musí se teprve vytvořit
Potom restartuj TMU a při výběru modu pro novou trat by se měl nabídnout i nový mod
Samozřejmě pokud chceme aby mod viděli na internetu i ostatní musíme ho umístit na hosting a vytvořit lokátor . Vytvořený lokátor potom umísti do adrtesáře s modem tedy C:\Documents and Settings\Můj profil\Dokumenty\TrackMania United\Skins\Stadium\Mod\muj_mod.zip.loc
Návrat nahoru Goto down
 
Tvorba modů do TMUF
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
ScorpionsCross Klan :: Návody a rady-
Přejdi na: